fredag 3. februar 2012

Hva nå...


...Da har vi altså avlyst ferien... Det betyr egentlig ingenting. Det betyr ingenting om vi ikke får pengene tilbake heller. Det er bare en ting som betyr noe nå. Emilian min. 

Forrige helg var han ikke i form, og i uka var han heller ikke helt seg selv. Han er litt bedre men fortsatt ikke den gutten jeg er vant med. Han gråter mye. Plages med magen. (men til ei viss grad har han jo slitt med magen før også) Og har ofte feber. Ikke mye, men litt.  Og han sover mer enn før. Han er trøtt og slappere, sitter mer i ro. Men samtidig har han sine perioder også, der han er turbo og blid. Og i dag spiste han godt både til frokost og kvelds, uten å protestere. 

Men i alle fall.. Mandag dro vi til legen. Og siden vi sist tok blodprøver pga han har hatt hovne lymfekjertler lenge, og prøvene da viste en veldig lett forhøya SR, så ba jeg dem kontrollere igjen med det samme. Siden han nok måtte ta blodprøver uansett. Var litt rød i øret, og litt i halsen, og ja, hatt øyebetennelse siden forrige fredag. Ellers ikke noe, og ikke noe de ville gjøre noe med. Men blodprøvene kom tilbake, med en litt uventet overraskelse. SR har steget. Og nå vil de ha ham inn raskt. Det tok dem flere telefoner fram og tilbake og en del omrokkering på kalenderen (i følge fastlegen), de ville helst ha ham inn før helgen, men de fikk ikke til før tirsdag.

Selvfølgelig spurte vi om det var noe mulighet å ta det før eller etter for vi skulle jo på ferie.. Men fikk først som svar at "Nei, dette burde ikke utsettes når det var mistanke om alvorlig sykdom." Javel, vondt i magen.. Så ringte de igjen.. Joda, vi kunne utsette på egen risiko om vi ønsket det. Selvfølgelig vil vi ikke det! Hva slags ferie ville vel det bli? 

Så nå er det lange dager å vente... Mange vonde tanker.. og mange tårer... Er veldig redd for lillegutten min akkurat nå.. Det får bare ikke lov å være noe galt! Emilian har da vel opplevd nok i sitt korte liv.. Det holder nå.. Huff.. Håper tirsdag kommer fort og at de kan gi oss noen gode svar... Kjære Gud og alle andre guder, enten jeg tror på dere eller ikke.. Nå må dere gjøre noe godt for gutten min!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar