onsdag 8. februar 2012

Da kan vi...


...endelig begynne å tenke på noe annet! Som å få refundert pengene for turen som ble avlyst, og å kanskje planlegge en ny... Når ting får roet seg litt igjen, og vi er i form alle tre, hadde det nemlig vært godt med den ferien vi nå gikk glipp av.

Men viktigere, -Emilian var så flink på sykehuset i går! De stakk på begge hendene, og i går ble det litt gråting da, men bare fordi han var lei, og det skulle bare mangle etter å ha blitt stukket for fjerde gang på kort tid, så var det første gang han protesterte. Fikk selvfølgelig premie. UL gikk også fint. Han fikk låne en sånn liten DVD-spiller der og satt og fingra og klussa med den hele tida, så de fikk sjekka ordentlig opp alle lymfeknutene på halsen. De så normale ut i form og hvordan de ble oppfattet, men han hadde mange og noen litt forstørrede knuter. Det ble oppfattet som et uspesifikt funn, altså ikke noe som utpekte seg som mistenkelig der. Så var det avgårde til barnepoliklinikken for legetime. Hun sjekka Emilian nøye. En lymfeknute i lysken var grensestor, så hun sjekka veldig lenge på den i forhold til om den skulle taes ut eller ikke. Men i lys av blodprøvene som også ble tatt, så bestemte hun seg for å vente, og at det ikke var grunn for å ta den ut nå, etter å ha kjent masse på den, så mente hun den burde være innenfor det som var lovlig uten å ta prøve av den. Men hun ville følge han opp igjen med nye prøver og kontroll. Blodprøvene denne uka viste derimot mer enn de andre gangene. Tidligere har kun SR vært forhøyet alene, og ingen tegn til infekjson. Nå derimot var faktisk SR gått pittelitt ned, og der var stigning i leukocytter, nøytrofile og trombocytter, noe som da kan tyde på en infeksjon likevel. Ikke bakteriell, for der er fortsatt ingen crp-stigning. Men da tenkte hun mulig virus, så de tok flere virusprøver av Emilian. Hun sa at det ser ut til at vi har en slags forklaring men de vil likevel følge han for å se at prøvene normaliserer seg helt. Og at sånn det ser ut nå, kan hun nok utelukke kreftsykdom. Takk og lov!! 

Så det har nok hjulpet med bønner til Gud og hvermann, og alle fingre som har vært krysset har gjort sitt! Mammahjertet er letta tusen kg, og vi kan nå slappe litt mer av her hjemme.. Dette har tatt på.. Jeg er sykemeldt ut uka.. og har et enormt søvnbehov.. litt å ta igjen.. i tillegg fikk jeg da influensa oppi dette, så er ikke helt bra.. Så får nå tatt meg inn igjen håper jeg før ny uke begynner med normal hverdag igjen på mandag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar