Etter å ha plages med kvalme og oppkast så og si konstant i fem mnd er nå forma så vidt på stigende kurs. Det vil si at nå har jeg en til to dager som er sånn passe eller bra og en til to dårlige dager med kvalme og oppkast. Så nå forsøker jeg meg med aktiv sykemelding, selv om det bare blir et par dager i uka, et par timer i slengen.. Var tre timer på fredag og det var godt å få være litt sammen med kolleger og gjøre meg litt nyttig ei stund. I dag gikk det ikke.. Bedre lykke i morra sier nå jeg..
Ellers så prøver vi å være flinke og komme oss litt ut hver dag, noen dager er det bare ut for døra, andre dager en halvtime-time... Frisk luft er godt uansett, så gjør man det man orker. Og vi prøver å være litt sunnere i matveien og planlegge bedre, så slipper vi å kaste så mye matrester.. Må jo alikevel få bedre rutiner når Emilian kommer ut, så kan like gjerne begynne å forberede oss.
Og: Nå har Emilian sin egen døgnrytme.. han har en dag eller to der han er veldig aktiv og så et par rolige dager, men kjenner han mest på morgenen og kvelden. I dag har han vært helt hyper der inne og sparker som en gal, og det er deilig å kjenne. Om kvelden har vi som rutine at Ole koser litt med magen, vi smører og masserer og forteller lillegutt om verden her ute... Så synger vi nattasang sammen. I går kveld fikk Pappa-Ole et skikkelig sterkt spark i retur! hehe.. det sterkeste han har kjent så langt... Tror han ble litt overasska, selv om han har kjent både spark og bevegelse.. Han har nok ikke skjønt hvr sterkt det har vært før da, selv om jeg av og til har hoppa høyt og sagt OI!
Og endelig har jeg også fått glede av boblebadet.. Nå har jeg vært uti ei lita stund tre kvelder og har sovet bedre i hvert fall de første to nettene.. Har ikke turt å bruke det før pga infeksjonsfare, men nå er jeg jo midt så nå skal det være trygt. Vi er litt forsiktige likevel og skrur ned tempen, og så bruker jeg ikke bobler mot rygg eller mage. Men å så godt!

Bobblisen kan være god å ha når veene begynner;);) titter innom bloggen din:):) Artig å følge med på veien til lille gutten kommer:):) Nyt det... plutselig er han "stor." Jeg oppdaget i dag... at lille Liam `en min har VOKST ut av baby bagen på vogna!!!! HYYYYL!!! Å han e ikke 5 månder en gang. Går ALT for fort.
SvarSlett