lørdag 1. desember 2012

Adventstid...


Og tid for å ta fram julepynten! Lagde klar adventstaken i går kveld, så den var det første på plass..


Det neste var en blid gutt i morges som sto opp til egen pakkekalender! Ville helst ha den største pakken først, men det gikk veldig fint å forklare at man starter på begynnelsen og så er det en hver dag fram til jul.. og det er når treet er på plass og da kommer nissen!! 



Så hadde vi ordentlig kosedag vi to.. mens papsen måtte ta en tur hjem til sine, og på kvelden skulle papsen ut en tur, for første gang på veldig lenge, så vi unna han en en kveld med en god kompis. Da ble det vi to igjen.. Vi fikk papsen til å hente ned nisse-kassa da.. Så i løpet av ettermiddagen og kvelden, før sengetid.. Så hadde lillegull (etter ordrer fra mamsen) satt utover alle nissene på rett plass.. Flinke gutten min.. Det ble så koselig att... Vi har ikke så mye da, men litt holder det.. og lys er jo kjekt for de små.. (selv om de er litt i overkant greelle disse vi har da.. på tide med fornying?)



Lillegullet ble i hvert fall veldig fornøyd! Tutten hadde han også lurt seg til i kveld, selv om han egentlig bare bruker den på natta, men i dag lå den nede siden han har hatt noen "sykedager", som forøvrig nok bare var en liten forkjølelse heldigvis.. Da er det bare å vente på jula da! I morgen er det 1. søndag i advent!! 




1 kommentar:

  1. Blei kjempekoselig ditta Sylvia.Bra du har hengt kalenderen hanna litt opp slik han ikke så lett får tak i,men hold øye me han.Plutselig e alle pakkane vekk på en gang hahaha.Jaja blei no koselig ditta.Treng ikke så mye pynt da:-)Ønska dokke en fin 1 søndag i advendt.Kjempeglad i dokke:-)Klem fra mamma /mormor <3 <3

    SvarSlett