Hva er vel en lørdagsengel..? Man har mange typer engler i livet... Og noen ganger blir man overrasket, for de dukker opp når du minst venter det.. I dag har Em og jeg vært en tur ut, trass i at jeg er syk.. Han må altså luftes denne lille, ellers blir han uutholdelig å være i hus med... På vei hjem, stoppet jeg for å handle noen ting til lørdagskvelden.. En lørdagskveld som skal tilbringes alene med min lille, og håpe på at feber`n holder seg unna.. Pleie min såre hals, og spise flytende føde...
Det var svært beskjedent med kontanter i lommeboka mi, men jeg telte over så godt jeg kunne jeg.. Og trodde jeg hadde nok.. MEN: manglet 3 kroner og 50 øre.. Ikke all verdens, men likevel.. Så flaut.. Skulle legge tilbake en ting jeg da, men gutten i kassa sa at det var greit. Før han tok opp en neve mynter fra sin egen lomme. Og dekket det jeg var i minus.. Ikke alle ville gjort det. Selv om det er en liten ting. Det er likevel en stor ting! Så der var han, min lørdagsengel, og jeg håper han vinner i lotto eller noe, for sånne kjekke unge gutter finnes ikke så mange av (tror jeg) Litt pen var han også, og med stilig sveis, så jeg rakk da å rødme litt over min egen dumhet... Unnskyldte meg med at jeg hadde glemt kortet og ikke hadde mer i kontanter.. Men det var ikke sant.. Kortet lå i lommeboka det, bare at det var nå tomt da... Helt i orden sa han, og smilte et bredt smil! Min blonde søte høflige lørdagsengel!
Vær en lørdagsengel du også, hvis anledningen byr seg.. Strekk ut en hånd.. Vi trenger det alle av og til!
Never run faster than your guardian angel can fly!

Huska du fortalte me ditta og han va fole snill synnes e.Alle skulle prøve være "engel"av og til,for det kjennes veldig godt ut å være det,selv kun for ei lita stund og småting.Har opplevd sånne engla e også inn i mellom ,men fått den gleden av og være det sjøl av og til :-)Men du e no en engel sjøl du gode Sylvia mi <3
SvarSlett