fredag 12. august 2011

Barnehagegutt!



Da er første uke i barnehagen omme! Mandag starta Emilian på Lykkeliten, og både mamma og pappa var med. Mamma hadde litt tårer i øyekroken og sleit litt for å ikke gråte da vi gikk mot døra... Men det gikk bra når vi var vel kommet inn og satt på gulvet.. Emilian var litt skeptisk først, forsto ikke helt hva som foregikk.. Så satt mest på pappa's trygge fang og leika.. Men etterhvert ble han litt varmere i trøya, og gikk noen meter unna, sjekka hva som var i rommet ved siden av, og forsøkte seg på noen skapdører.. men de var "dessverre" låst...


Han fant seg en favoritt, og dag 2 gikk han rett bort til den og begynte å leke. Dag to var bare mamma med, og jammen tok hun seg noen turer ut også, og Emilian protesterte ikke stort på det. Så hun rusla seg på butikken og tok sol for første gang på over to år..

Etter første dagen var det veldig kjekt å få bli med mamma og pappa på kafe! Kooooser seg med saftflaska, mens han får smake på mamma's spennende mat!


 

Dag tre var mamma også en liten stund, men dro deretter på jobb, så det ble to-3 timer alene, før pappa henta. Dag fire likeså, men da dro mamma med det samme hun leverte, så det ble 4 timer. Ingen gråt fra Emilian, men litt trist i blikket når mamma gikk med det samme.. Og mamma, hun syns det var fælt, og gråt i bilen... Tøft for mammahjertet å gi fra seg babyen sin... Og å innse at han er blitt stor gutt... Joda, fortsatt liten, men stor gutt likevel... Vet jo godt han har det bra... For i dag leverte pappa'n siden mamma var på tidligvakt, 6 timer alene i barnehagen.. Og når mamma kom så hun lillegutten sin rusle hånd i hånd med en av tantene og han smilte fra øre til øre, så han koste seg tydelig! Men, heldigvis smilte han enda mer da han så mamma og småløp med de korte bena sine mot meg!! DET var deilig det!! Så vi har kosa oss resten av dagen!! Emilian syntes dessuten at det er veldig kjekt å komme hjem til bilen sin! Den savner han tydeligvis i barnehagen! Så vel hjemme er det brumming og steiling og rasing over gulvet!




Så, det var vel det en kan kalle en ukomplisert og vellykka barnehagestart... Tror dette skal bli bra jeg, både for liten og for stor!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar