Som perler på en snor... Perlevenner...
Nære venner, fjerne venner...
Venner man sjelden ser, men kan snakke med alt om...
Venner man ser hele tiden, men som man ikke snakker så mye med...
Venner som bare forstår.
Venner som trenger deg.
Venner som du trenger.
Venner som er der for deg.
Gode venner!
Venner som tilbyr seg og som stiller opp!
Venner som overrasker deg!
V for veldig, veldig snill, veldig god... (eller kanskje det er forbokstaven i navnet ditt?)
E for Empatisk
N... Noen som bryr seg
N; Noen som betyr mye for deg
E... Evigvarende...
R, ja, Rett og slett fantastiske venner!
(Hehe, jada, vet at det blei litt snurreri med bokstavane der for å få det til å passe men.. Hehe..)
Så hvor vil jeg da med dette? Jeg tenker at jeg er veldig heldig, for jeg har mange gode venner!
Men i går var det spesielt èn venn som gjorde noe flott for meg. Og uventa. Helt på eget initiativ. For jeg ville ikke spurt. Man liker ikke å spørre. Gjør man vel?
Vi trengte en kjærestekveld, og det fikk vi. Ole og jeg.. vinsmaking.. Ei natt på hotell! Deilig etterlengta uforstyrra søvn! Og vi hadde veldig godt av det! Så takk! Du vet det selv! Du inspirerer meg, og jeg følte at dette må ut til oss alle; Vi må være flinkere... Ta initiativ.. Overrask noen! Gjør noe du ikke vanligvis ville gjort, tilby deg å hjelpe noen... For det betyr noe!
Nå er jo vi veldig veldig heldige da! For vi har mange flotte mennesker rundt oss, og jeg har verdens beste mamma, som har hjulpet oss vanvittig mye, så siden inspirasjonen er her nå i kveld, så vil jeg takke min kjære gode mamma også. For utrolig innsats det siste halvåret. Det er ikke bare bare å være mamma til sju og mormor til mange, og skulle rekke overalt, men likevel.. Så har hun rukket akkurat det! Av og til så lurer jeg på hvor mange hender du egentlig har mamma? Gjemt noen under genseren kanskje?
Og ikke nok med at jeg har flotte venner og en herlig familie, verdens beste mamma, og er så heldig å ha en godhjerta og snill kjæreste (selv om han er lite hjemme for tida..) Men tenk å til og med ha en venn som stiller opp når du skal føde! Jeg ER heldig! (Og jada, dette er en slags motvekt til mitt forrige innlegg...)
Det er godt å vite at jeg har så flotte mennesker rundt meg (får jo nesten litt prestasjonsangst) Mennesker som gir av seg selv, som slipper seg selv for å sette andre først... Tenk så heldige vi er! Tenk så heldig JEG er! Jeg håper bare at jeg kan få noen til å føle det samme... Så ydmykt bøyer jeg meg i støvet... Og skal prøve å være flinkere selv. Og DU, ja akkurat DU som leser dette... Trenger du meg så nøl ikke med å spørre!
Og med dette sender jeg en stor takk og gode godnattklemmer til mine fantastiske venner og nære... Sov godt! Måtte dere drømme søtt og være like heldige som meg!


Jeg er rørt vennen....ikke ofte tårer triller av ett blogginnlegg <3
SvarSlettDet var kjempekos å låne gullet deres, og smilet hans gir meg tro på at d finnes noe godt som gir oss disse miraklene:) Vi er to heldige mammaer som har hatt maaange utfordringer på hver vår måte...du er en perfekt mamma for lillegullet, og jeg er så takknemlig for at du er venninne min:)
KLemis til både lillegutt og deg:)