Starter med en kort oppdatering av jula vår: karantene med spya og over 40 i feber på mini, som starta på lillejulaften.. og varte til julaften på kvelden.. da var han ferdig med oppkast, men vi har vært sjuke og slappe resten av jula.. (etter en hel desember måned med sykdom, knappe tre dager tror jeg mini var i barnehagen i desember..) og febern varte og rakk.. paracet hjalp lite.. Så det ble rolig jul-og nyttårsfeiring her hjemme på oss tre aleine.. og åpna pakka litt fordelt utover.. Det beste julebildet.. tja...
Ellers så har jeg nå passert uke 28 godt og vel.. og er dermed i gang med tredje og siste trimester.. forma er som den er, intet nytt der.. og skal få tatt nye bilder denne uka, men foreløbig.. Så det kommer.. Ny kontroll og blodprøver, diabetes-sykepleier, jordmor og vekstestimering skal jeg på 3.januar. Skal da høre litt angående denne influensavaksina.. jeg er jo absolutt i risikogruppen med astma, diabetes og gravid i siste trimester.. men kjenner jeg er veldig skeptisk.. og har ikke lyst å ta den egentlig.. tok den jo sist.. blir kanskje ikke like syk nå om jeg skulle få influensaen da, og kanskje har vi jo allerede hatt den?
Det sparker og gror i magen, og jenta er ei artig lita tulle som vil ut gjennom navelen.. æææ.. ikke behagelig i det hele tatt, hehe.. Men kjekt med liv i magen! Nå er det nedtelling til ks-datoen, som vi foreløbig holder hemmelig!
Fra www.babyverden.no:
Fra 28 uker og 0 dager til 28 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1100 g
CRL: 24,5 cm
Full lengde: 33,5 cm

Så er jeg i gang med et lite prosjekt.. Sy kan jeg jo.. men strikke.. tja.. jeg har utallige ganger satt i gang med strikkeprosjekter, og det ligger nok et utall uferdige rundt om.. men aldri til dags dato har jeg fullført et. Nå har jeg altså begynt på et som skal bli det første jeg klarer å fullføre. Et babyteppe.. Litt ulendt terreng i kantene hehe.. men skal sy kant på etterpå så det gjør ikke noe.. Blir ikke så ille vel?
Litt usikker på om jeg skal lage blondekant eller bare bruke et uglestoff jeg har og sy bakside og kant på, og kanskje en ugle frampå.. eller navn.. men har jo litt tid å tenke enda... Hva tror du?
I mellom dette fant jeg da ut at vi måtte ta inn bilstolene og vaske trekkene på dem nå som vi er hjemme og umobile noen dager. Så da sydde jeg nytt bilstolteppe til Emilian, fleece på den ene siden og bomull på andre og uten for i.. så kan det vendes og brukes som det trengs.. fleece inn når det er kaldt og bomull til varmere dager, så trenger man jo ikke brette den igjen.. Så beskytter den bilstolen så slipper vi ta av trekket og vaske det igjen med det første for når sant skal sies var det litt av et prosjekt...
Vel vel.. Ønsker dere alle et riktig godt nyttår og håper det vil gi dere masse glede og lykke, få bekymringer og store opplevelser! Vi gleder oss i alle fall til Mars!!



Hei kjære Sylvia mi og dokke alle sammen der inne.Tenk no får e flytte den 2 februar ,så no kommer e for å bo i Ålesund igjen og kan hjelpe deg litt inn i mellom når du treng det.Har du bare visst kor e gleda meg.Vel får håpe at dere og vio alle e kvitt alle de forbaska sjukene no og vi får holde oss friske,men kansje litt for mye å be om .Eller skal vi begynne være litt heldige no?Håpa det.Strikkeprosjektet ditt seg da bra ut det.Tror ikke du trenge nokke veiledning så kreativ som du e:-)Ha ei riktig god natt og smeis kor e gleda me til å komme hjem til Ålesund <3 Kjempeglad i dokke.Klem fra mamma <3
SvarSlett