I morgen er den dagen du kom til verden... Den dagen som for resten av mitt liv vil stå brent fast i minnet... Det er med blanda følelser vi nærmer oss.. For det har ikke vært bare bare... For det har vært både vondt og godt! Vondt fordi du måtte oppleve så mye smerte, og vondt fordi den første tida var prega av frykt, smerte, usikkerhet, gråt og tårer, og følelsen av å gå glipp av den helt fine opplevelsen... Å miste den første nærheten.. og ja... Mye mer... Men mest av alt... Så har vi DEG! Og derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal fokusere på det som er positivt!
Du kom til oss med styrke og store nyskjerrige øyne, fulle av kjærlighet... Du vokste så fort du min lille skatt! Og trass i alt det vonde, så var du en godgutt med masse smil på lur!
Knappe 2 mnd gammel tok du tak i leker, og like etter kom den første gode skrattlatteren! Så god å høre! Like før 4mndrs dagen rulla du deg over fra mage til rygg for første gang, trass i ei arm som ikke fungerte som den skulle! Du var så sterk!! 4,5 mnd gammel begynte du å rotere rundt på magen for en uke senere å rulle fra rygg til mage. Like etter kom også de to første tennene, men du var like blid! 6 mndr gammel satt du selv! Hvem hadde trodd du skulle klare alt dette, du som skulle ligge etter? Med den starten du fikk? Og det stoppet ikke der; Du har imponert meg fra dag 1! Du ålte og kravlet deg rundt 6 mnd gammel og jammen reiste du deg ikke opp knappe 7 mndr gammel. Krype gjorde du da du var 8 mnd, for det ble litt tungt for armen din før det. Da kom også ditt første "Mamma" og etterhvert "Pappa"... Det beste i verden.. Å høre den lille stemmen din rope på meg... Du mitt lille hjerte! 9 mndr gammel spankulerte du rundt møblene våre og travet av gårde med lekebilen din... Og 10 mnd gammel står du rett opp og ned på gulvet uten støtte. Jeg er så stolt av deg!!! Så poppa de neste tennene fram.. mange på en gang og plutselig var der 8 tenner i ditt vakre smil! De første 2 skrittene kom på 17. Mai, og 10,5 mnd gammel gikk du 10 skritt!Men du er en forsiktig kar og har ikke helt enda gitt helt slipp, du er stødig som fjell, men du vil helst ha ei hand å holde i. Du har akkurat lært å spise med skjei, det blir litt rot... Og du har lært å drikke av sugerør. Du elsker mat! Appetitten er det ingenting å si på. Og du er en liten luring!
Du er den nydeligste og sterkeste jeg vet om! Og vi har så mange gode stunder foran oss! Og du skal feires! Vi skal feire at du er så sterk og stor, og helt frisk! At vi har kommet oss hit vi er i dag! At du fyller ditt første år! Og at vi skal begynne på et nytt år... Helt blanke ark... ingenting skal få dempe gleden av å kunne oppleve enda ett år med deg! Jeg elsker deg lille gutten min!!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar