lørdag 12. juni 2010

Ny uke, spennende tider i vente!!




Da var jeg altså begynt på uke 38! Nå er det ikke lenge igjen! Torsdag var det igjen en hel haug kontroller på sykehuset... Denne gangen hos lege på gyn.pol. hvor de tok vanlig svangerskapskontroll, sjekka fostervann og morkake, og snakka litt rundt videre... Jeg har nevnt for dem noen ganger at jeg bekymrer meg for eventuell overtid pga svangerskapsdiabetesen og det at mens-terminen er nesten to uker før UL-terminen. De har hele tiden sagt at de må forholde seg til UL-termin. Jaja, tenker jeg, for jeg blir jo satt i gang da uansett, så har jo sett for meg 1.juli om ikkenoe skulle skje av seg selv før. MEN: Legen ville gjerne sjekke meg pga smerter jeg har hatt og diverse, og fant da 1 cm åpning, avflata livmortapp og moden mormunn...! What? Plutselig en smule panisk her... Han kan komme når som helst! Er ikke helt klar! (Men så finner jeg stadig nye ting å gjøre da... som å vaske sofaputer og sånn, for det er jo HELT nødvendig!) Så sier hun at til kontroll på torsdag (17/6) når jeg skal til jordmor og ny bekstestimering, så vil hun gjerne at de kontakter henne så kan vi avtale dato for igangsetting mulig etter den helga... (altså rundt mens-termin) WHAT?? Hvas skjer?? Jaja.. Jeg har visst ikke all verdens tid likevel jeg! OPS! Men godt å vite at det jeg har kjent på gjør noe da... Selv håper jeg da at han kommer av seg selv søndag den 20, så slipper jeg igangsetting.. Og får litt tid på meg til den siste finishen her hjemme...

I tillegg er nå BT steget og ligger i grenselang, litt protein i urinen, og MYE hevelser i kroppen. Jeg som bare hadde lagt på meg ett usselt kg hele graviditeten, har nå gått opp 4 kg på ei uke! Og det er vondt! Men men, ikke lenge igjen!




Så da fant jeg ut at det var på tide å få vugga i hus! Takk til kommende onkel Paul som fiksa oss rabatt! Nå er den klar og står i stua! Er den ikke søt? Gleder meg til det ligger en bebbis oppi der!!! Sengetøy og pledd har vi arva fra søskenbarna, så takk til tante Heidi for det. Vi har nå vært bra heldige og arva og fått både det ene og andre, fra våre kjære søsken og deres barn.Anka og barna, og Kjetil og Ingvill, har kommet med flere plastposer med klær, så vi har ikke trengt å kjøpe mye, og kommende mormor har vært så snill og strikka fiiiin monsterbukse med tøfler og vest, og enda mer kommer vet jeg! Vi er skikkelig heldige!




Da slenger jeg med bilder av min sprekkeferdige mage her! Tror faktisk at den MÅ sprekke snart for den ser ut som en ballong! Er begynt å bli blå rundt navlen for der er ikke mer hud igjen. Men utrolig nok: Ikke ETT eneste strekkmerke! Er ikke det helt fantastisk vel? Skal tro om det dukker opp noen i siste liten... Vel vel, jeg er i alle fall veldig fornøyd med magen min og syns den ser flott ut! Men begynner å bli tungt nå da...





Så heiv jeg meg rundt da og fikk ordna en del ting som jeg har gått og anka på... Hatt noen vognposebestillinger, og har venta i evigheter på stoff jeg har bestilt, og endelig så kom det (dumme dumme transportstreiken!) Så nå er i alle fall èn ferdigsydd og posta i dag! Håper kunden blir fornøyd!




Ja, da er det bare å pusle rundt og vente da... Snart kommer vår kjære Emilian! Det er med skrekkblanda fryd jeg tenker på sommern og det som kommer! Endelig skal jeg bli mamma! Men er det virkelig gått et helt svangerskap? Hvor i alle dager ble tida av da? Skal bli godt å få kroppen min tilbake (selv om det nok tar litt tid ja), men kommer til å savne sparkene.. Blir jeg ensom i min egen kropp? Men så får jeg da verdens beste lille gave: En nydelig liten gutt! Så fine dager vi skal ha sammen!!! Gleeeedeeeeer meeeeeg!!!



1 kommentar:

  1. Herlig;);) Men ikke for å skremme... strekkmerkene kommer oftes etter på:( E hadde ingen m Martine... før etter ho kom til verden, da så e ALLE tusen strek merker:):) men men... lykke til... gleder me MASSE til å se bilde av lille nurket;)

    SvarSlett